Borstar. Real techniques & Ecotools.


Jag har länge varit intresserad utav smink, sen jag gick i femman. Älskar att exprimentera, lägga olika sminkningar, kolla youtube videos. Men något som jag inte brytt mig särskilt i är att ha borstar. Jag sminkade mig länge med endast fingarna, som  med foundation och ögonskuggor. Det är inte förens för ca ett år sedan som jag började använda borstar mycket, förutom rouge borste som jag alltid använt sedan jag börjat med rouge. Nu när jag vant mig vid att använda borstar så känner jag hur mycket snabbare allt går, jag kanske lägger 20 min max på en hel sminkning till vardags. När man vill bli lite extra fin så brukar jag även använda higlighter på kindbenen och näsa. lite extra ögonskugga och även lägga en bronzer. Då kan det ta ca en halvtimme. Men det jag har gjort nu ikväll är att jag har beställt nya sminkborstar med lite bättre kvalité, har mest använt budgetborstar tidigare. Visst dessa borstar är också budget prismässigt, beroende på vart man köper dom. Men dessa har mycket högre kvalité än mina tidigare.
 
De första jag valde att köpa var några borstar från märket real techniques. Grundaren utav dessa är make-up artisten Samantha Chapman, som är känd som en utav systrarna bakom den kända youtubekanalen pixiwoo 
 

Först ut är ett färdigt set som heter core-collection som innehåller: 
Contour BrushPointed Foundation Brush,  Detailer Brush och Buffing Brush.
 
De andra borstarna jag valde från real techniques säljs separata. Där valde jag två olika:
 
 
Blush brush - till rouge
 
 
expert face brush - till flytande foundation
 
 
 
Det andra märket jag valde är Ecotools
 
 
till vänster bronzer brush - till bronzer, puder. 
till höger ecotools 6 piece eye brush set - till ögonskugga
 
 
sist ut är en ögonskuggsborste som kort och gott heter eyeshadow brush
 
Priset för endast blush brush och core collection från Real Techniques skulle ha blivit 498 kronor om jag köpt dom  här i Sverige. (Hos eleven.se) 
 

och vad betalade då jag för alla borstar jag köpt här ovan?
Jo 305 kronor ink. frakt!
Hur? Jag beställde dom från iherb.com, billigt! Jag gillar verkligen denna sida, dom har allt möjligt. Ta en kik! Jag vet att sidan inte är den snyggaste. Men när man väl kan ignorera det så ser man allt roligt som finns. 
 
Hur kunde jag då få betala endast 305 kronor? Jo tack för att jag använde mig utav en rabattkod. Samt för att det är billigare än i Sverige. 
 
Använd rabattkoden RTL876 vid ditt första köp så dras 10$ av om du handlar för 40$ eller mer, om du handlar för under 40$ så dras 5$ av! :)
Handla för under 300 kr exklusiv frakt så har du stor chans att slippa övriga kostnader (moms på 25%). En bra valuta omvandlare hittar du här 
 
Jag kommer att skriva en recension när jag fått borstarna. Där kommer jag berätta exakt vad jag tycker om borstarna, samt om hur leveransen gick från iherb och om jag slapp övriga kostnader
 

Kommentarer
Skrivet av: Bing

åååh vad jag är glad att jag hittade din blogg!!!!! fast din senaste inlägg skrev du under april :(

2013-06-07 | 22:37:56

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback