Protein / banan pannkakor

Hittade på ett eget gott/nyttigt recept idag. Innehåller: 1 banan, 2 ägg, 1 dl proteinpulver (jag har smaken banan&choklad, och lite mjölk. Börja med att mosa bananen så mycket det går så att alla klumpar försvinner, jag använde mig av en helt vanlig gaffel. Knäck två ägg i en bunke. Ha i den mosade bananen. Blanda. Tillsätt nu proteinpulvret. Blanda igen tills alla klumpar är borta. Det sista du gör nu är att du spär ut smeten med lite mjölk. Ha i så att du blir nöjd med konsistensen. För mig blev det ca 0.5 dl. Servera med kesella & varma hallon. Jag hade ingen kesella hemma så för mig blev det lyx med vispgrädde. Innehåller mycket protein. Blir ca 5 pannkakor. 429 kcal för 5 pannkakor. 60 protein & 35,7 kolhydrater. Varje pannkaka innehåller då 85.9 kcal, 12 protein, 7.14 kolhydrater

 

 

 

 

 


Kommentarer
Skrivet av: leavanny.blogg.se

Mumsigt :>

2013-01-24 | 10:21:02
URL: http://leavanny.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback