känslor

 
 
 
 
@jramoos
 
 
 
Om det är något jag alltid gillat så är det att läsa texter som andra skriver. citat från kändisar. allt som har med livet och känslor att göra. Det kan vara så skönt att bara läsa och tänka fyfan vad sant, nån annan som har precis samma tankar. Men man vet ju såklart att man inte är ensam om allt man känner. Det finns alltid någon som tänker på samma saker som dig. Men ibland kan det bara vara skönt att läsa det i text. känna igen sig. Tänk hur många tankar som snurrar runt i alla människor. Deras inre hemligheter, deras djupaste frågor & funderingar. och ändå är alla så hemliga. Världen är så ytlig och alla mår så bra. Det är klart att livet är bra, men djupa tankar existerar hos alla. sen är det väll så att folk har svårt att visa sig svaga inför andra människor.  Känslor är ÄKTA. det är sanning. prata på om du vill. jag väljer att umgås med människor som kan prata känslor alla dagar i veckan, tjej som kille. för mig är känslor något fint, något öppet. att våga öppna sig för någon är tillit.. Det för människor nära varandra. Jag hade aldrig kunnat ha en bästa vän eller en partner som inte pratar känslor. Men att öppna sig händer inte på en dag. Sånt tar tid, det behövs tillit. och för mig byggs tillit upp. det går inte att tvinga fram. krävs så mkt. kemi mellan människor framförallt. Det finns människor man känt hur länge som helst som man inte pratar känslor med, folk man bara känt några veckor som man känner att man kan öppna sig för. Alla tycker olika och det respekterar jag såklart, jag försöker förstå folk om den steriotypsika mannen.. som ska vara stenhård och aldrig gråta, jämt glad.. öppna dig människa.. eller är man en mes då? det är skillnad på att springa runt och gråta och beklaga sig över allt och tycka synd om sig själv, lr att prata och diskutera om vad som händer och sker, och våga visa om allt inte är toppen. människor är väll rädda för att bli dömda. Sen vill man ju såklart inte prata med alla om allt, och det betyder inte att man är sämre lr bättre vänner för det. vissa tankar håller man för sig själv.  
 
 

Kommentarer

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:

NAMN:

E-POSTADRESS:

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback